проєкт
БАРАНІВСЬКА МІСЬКА РАДА
Житомирської області
РІШЕННЯ
45 сесія 8-го скликання
_________2023 року №
Про затвердження Положення про відділ містобудування,архітектури, земельних відносин та комунальної власності
Баранівської міської ради (у новій редакції)
Керуючись ст. 26, ст.54 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою приведення установчих документів відділу містобудування, архітектури, земельних відносин та комунальної власності Баранівської міської ради у відповідність до норм чинного законодавства, враховуючи рекомендації постійної земельної погоджувальної комісії, міська рада
ВИРІШИЛА:
- Затвердити Положення про відділ містобудування, архітектури, земельних відносин та комунальної власності Баранівської міської ради у новій редакції (додається).
- Доручити начальнику відділу містобудування, архітектури, земельних відносин та комунальної власності Баранівської міської ради (Шевчук О.Г.) забезпечити державну реєстрацію Положення про відділ містобудування, архітектури, земельних відносин та комунальної власності Баранівської міської ради у новій редакції відповідно до чинного законодавства.
- Вважати таким, що втратило чинність, рішення 42 сесії 8 скликання Баранівської міської ради від 16.02.2023 р. №2065.
- Контроль за виконанням даного рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради.
Міський голова Олександр МІГЕЙ
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням 45 сесії 8 скликання
Баранівської міської ради
від _______2023 року №_____
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ містобудування, архітектури, земельних відносин та комунальної власності Баранівської міської ради
(у новій редакції)
м. Баранівка
2023 рік
1.1. Відділ містобудування, архітектури, земельних відносин та комунальної власності Баранівської міської ради (далі-Відділ) є виконавчим органом Баранівської міської ради й утворюється рішенням Баранівської міської ради для реалізації завдань місцевого самоврядування у сфері містобудування, архітектури, земельних відносин та комунальної власності.
1.2. Відділ є підзвітним і підконтрольним Баранівській міській раді, підпорядковується виконавчому комітету Баранівської міської ради, Баранівському міському голові, заступнику міського голови відповідно до розподілу обов’язків, фінансується за рахунок коштів місцевого бюджету.
1.3. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної ради України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, наказами Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, наказами Фонду державного майна України, рішеннями міської ради, розпорядженнями міського голови, цим Положенням, а також іншими актами.
1.4. Відділ є юридичною особою, веде самостійний баланс, має право відкривати реєстраційні рахунки в установах Державного казначейства України, у межах своїх повноважень укладати від свого імені угоди з юридичними і фізичними особами, мати майнові і немайнові права, нести зобов'язання, бути позивачем і відповідачем у судах. Відділ має печатку із зображенням Державного герба України і власним найменуванням та ідентифікаційним кодом, штамп, відповідні бланки та інші атрибути юридичної особи. Права й обов’язки юридичної особи Відділ набуває з дня його державної реєстрації.
1.5. Положення про Відділ містобудування, архітектури, земельних відносин та комунальної власності Баранівської міської ради, гранична чисельність та фонд оплати праці працівників Відділу затверджується рішенням Баранівської міської ради.
1.6. Повна назва Відділу: Відділ містобудування, архітектури, земельних відносин та комунальної власності Баранівської міської ради;
1.7. Скорочена назва Відділу: Відділ МАЗВ та комун.власності Бар. м-р.
1.8. Юридична адреса Відділу: 12701, Житомирська область, м.Баранівка, вул. Звягельська,7-Б.
2. Завдання та повноваження Відділу
2.1. Основними завданнями Відділу є:
- забезпечення реалізації державної політики у сфері земельного законодавства, містобудування та архітектури, управління нерухомим майном, що належить до комунальної власності Баранівської міської територіальної громади;
- аналіз стану містобудування на території Баранівської міської територіальної громади, організація розроблення, проведення експертизи і забезпечення затвердження в установленому порядку генеральних планів населених пунктів Баранівської міської територіальної громади, його складових частин, іншої містобудівної документації;
- забезпечення додержання законодавства у сфері містобудування та архітектури, національних стандартів, норм і правил, регіональних правил забудови населених пунктів, затвердженої містобудівної документації;
- реалізація політики міської ради у сфері захисту та використання земельних ресурсів, регулювання земельних відносин, містобудування та благоустрою;
- забезпечення надходження коштів до міського бюджету за рахунок ефективного обліку, використання, продажу земель та майна, які знаходяться у комунальній власності Баранівської міської територіальної громади;
здійснює аналіз ефективного використання земельних ресурсів Баранівської міської територіальної громади; - взаємодіє з постійними комісіями міської ради, підприємствами, установами, організаціями та громадськими об’єднаннями з питань, які належать до компетенції Відділу;
- забезпечує систематичне інформування населення Баранівської міської територіальної громади про хід приватизації та надання в орендну земель та майна, що належить до комунальної власності територіальної громади;
- проводить роботу щодо розробки, аналізу та надання пропозицій до проектів нормативно-правових актів та інших нормативних документів, а також концепцій і програм управління земельними ресурсами та комунальним майном;
- здійснює інші повноваження в сфері земельних відносин та управління майном комунальної власності, передбачені чинним законодавством, віднесені до компетенції виконавчих органів міської ради.
- участь у розробленні та виконанні міських програм у галузі земельних відносин та комунального майна, а також обліку та розподілу житла, містобудування та архітектури;
- організація роботи щодо забезпечення конституційних та законних прав громадян та юридичних осіб на землю відповідно до Земельного кодексу України та інших нормативно-правових актів України;
- здійснення обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, за місцем проживання.
2.2. У сфері містобудування та архітектури Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
- бере участь у реалізації державної політики у сфері містобудування та архітектури, подає до міської ради пропозиції з цих питань;
- веде облік забезпеченості містобудівною документацією Баранівської міської територіальної громади, вносить пропозиції міській раді щодо необхідності розроблення та коригування відповідної містобудівної документації;
- розглядає у випадках, встановлених законодавством, пропозиції суб’єктів містобудування щодо визначення територій, вибору, вилучення (викупу) та надання земель для містобудівних потреб згідно з містобудівною документацією, розробляє та подає до міської ради висновки з цих питань;
- розробляє та подає до міської ради пропозиції щодо розміщення будівництва житлово-цивільних, комунальних, промислових та інших об’єктів, створення інженерно-транспортної інфраструктури, розглядає і погоджує проекти конкретних об’єктів архітектури та надає замовникам висновки щодо їх затвердження;
- координує та контролює на території Баранівської міської територіальної громади виконання науково - дослідних і проектно-вишукувальних робіт у сфері містобудування;
- організовує в порядку, визначеному чинним законодавством створення і оновлення топографічних планів, призначених для складання генеральних планів ділянок будівництва об’єктів архітектури, підземних мереж і споруд, прив’язки будівель і споруд до ділянок будівництва, а також вирішення інших інженерних питань;
- надає дозволи на проведення інженерних вишукувань для будівництва на території Баранівської міської територіальної громади;
- надає містобудівні умови та обмеження забудови земельних ділянок, інші вихідні дані на проектування об’єктів архітектури для нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту у порядку, визначеному законодавством України;
- погоджує проекти розміщення та архітектурні рішення об’єктів благоустрою, монументально-декоративного мистецтва, зовнішньої реклами;
- надає забудовникам визначену законодавством документацію на будівництво та реконструкцію індивідуальних житлових будинків і господарських будівель на території Баранівської міської територіальної громади, погоджує в межах своїх повноважень проекти забудови і благоустрою земельних ділянок, проекти житлових будинків, господарських будівель;
- організовує створення та ведення містобудівного кадастру, забезпечує з цією метою проведення виконавчих зйомок для збудованих будинків, споруд та інженерних комунікацій, поповнення топографо-геодезичних і картографічних матеріалів;
- організовує проведення в установленому порядку архітектурних та містобудівних конкурсів;
- створює і веде архів містобудівної документації, матеріалів містобудівного кадастру;
- інформує населення через засоби масової інформації про розроблення містобудівних програм розвитку Баранівської міської територіальної громади, розміщення найважливіших об’єктів архітектури, організовує їх громадське обговорення в порядку, встановленому законодавством України;
- забезпечує в установленому порядку своєчасний розгляд заяв, звернень і скарг громадян, інших суб’єктів містобудування з питань, що належать до його компетенції, та вживає відповідних заходів;
- надає пропозиції щодо розроблення комплексних схем розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території Баранівської міської територіальної громади;
- оформлює паспорт прив’язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності;
- співпрацює з органами державного архітектурно-будівельного контролю з питань самочинно забудованих об’єктів містобудування.
- веде та наповнює Портал Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва та в сфері присвоєння поштових адрес об’єктам нерухомого майна.
- здійснює інші повноваження у галузі містобудування та архітектури в межах чинного законодавства України.
2.3. У сфері земельних відносин відповідно до покладених на нього завдань:
- здійснює аналітичний облік використання земельних ресурсів міської ради, відповідно до оформлених правовстановлюючих документів на земельні ділянки та забезпечую створення відповідної електронної бази даних;
- здійснює розрахунок сум орендної плати для оформлення договорів оренди земельних ділянок відповідно до прийнятих рішень Баранівської міської ради;
- здійснює підготовку проектів договорів оренди земельних ділянок на підставі рішень Баранівської міської ради;
- аналізує документацію із землеустрою, подану на розгляд міської ради, та готує відповідні проєкти рішень про її затвердження;
- здійснює відповідну аналітичну роботу з територіальними підрозділами Державної фіскальної служби, Держгеокадастру для забезпечення надходжень від плати за землю;
- здійснює підготовку та проведення конкурсного відбору суб’єктів оціночної діяльності для розробки експертної грошової оцінки земельних ділянок, які знаходяться в комунальній власності;
- здійснює підготовку та укладання договорів про сплату авансового внеску в рахунок оплати вартості земельної ділянки;
- здійснює підготовку та укладання договорів про виконання робіт з суб’єктами оціночної діяльності для розробки експертної грошової оцінки земельних ділянок, які знаходяться в комунальній власності;
- здійснює підготовку необхідних документів для проведення земельних торгів у вигляді електронного аукціону відповідно до Земельного кодексу України, розміщення оголошення про проведення земельних торгів в електронній торговій системі.
- здійснює підготовку графіків розрахунків сум сплати щодо продажу земельних ділянок із розстроченням платежу;
- готує та представляє необхідний пакет документів для розрахунку із суб’єктами оціночної діяльності за рахунок авансового внеску внесеного покупцем земельних ділянок;
- здійснює підготовку матеріалів та забезпечує роботу комісії з розгляду заяв, що стосуються земельних відносин на території Баранівської міської територіальної громади;
- готує і вносить на розгляд міської ради проекти рішень щодо регулювання земельних відносин та реалізації прав громадян та юридичних осіб на землю відповідно до чинного законодавства;
- організовує підготовку та прийняття регуляторного акту стосовно ставок орендної плати за землю на відповідний фінансовий рік у встановленому законом порядку;
- здійснює щорічний перерахунок орендної плати по діючих договорах оренди відповідно до витягів із технічної документації з нормативно-грошової оцінки земельних ділянок та готує необхідні додаткові угоди;
- надає щомісячну та щорічну інформацію до територіальних підрозділів Державної фіскальної служби стосовно користувачів та власників земельних ділянок;
- здійснює прогнозні розрахунки надходжень коштів до міського бюджету від оренди землі та продажу земельних ділянок комунальної власності;
- бере участь в роботі погоджувальних комісій при розгляді та вирішенні земельних спорів;
- представляє Баранівську міську раду та її виконавчий комітет при реєстрації земельних ділянок комунальної власності в Державному земельному кадастрі та прав на них Єдиному державному реєстрі речових прав на нерухоме майно;
- здійснює інші повноваження у сфері земельних відносин відповідно до чинного законодавства України.
2.4. У сфері комунального майна відповідно до покладених на нього завдань:
- здійснює облік, інвентаризацію комунальної власності та створення електронної бази даних;
- забезпечує контроль за використанням об’єктів комунальної власності;
- проводить обстеження стану нерухомого майна (будівель, споруд, будинків та інше);
- готує проекти рішень Баранівської міської ради, виконавчого комітету, проекти розпоряджень міського голови з питань, що стосуються оренди комунального майна, прийняття майна у комунальну власність, передачі комунального майна з балансу на баланс та його списання;
- проводить оформлення відповідної документації щодо оренди майна, що перебуває у комунальній власності Баранівської міської територіальної громади;
- проводить аукціони щодо передачі комунального майна в оренду, де орендодавцем згідно вимог чинного законодавства виступає Баранівська міська рада;
- здійснює підготовку договорів оренди нерухомого майна комунальної власності та змін до них на підставі рішень, розпоряджень міського голови;
- контролює виконання умов договорів оренди об’єктів комунальної власності територіальної громади міста ;
- виступає ініціатором розірвання договорів оренди, коли орендар порушує вимоги нормативних документів, чинного законодавства та умов договору;
- готує і вносить на розгляд міської ради проекти рішень щодо затвердження переліку об’єктів комунальної власності, які підлягають приватизації, способів та умов їх продажу та переліки об’єктів, що не підлягають приватизації;
- проводить підготовку документів на засідання аукціонної комісії та проводить аукціони з приватизації об’єктів Баранівської міської ради;
- проводить роботу щодо замовлення експертної оцінки майна комунальної власності;
- подає на затвердження міської ради Звіти про експертну оцінку комунального майна;
- здійснює координаційну, методологічну роботу з питань оренди нерухомого майна, що належить до комунальної власності Баранівської міської територіальної громади;
- готує проекти рішень міської ради та її виконавчого комітету з питань володіння, користування та розпорядження об’єктами комунальної власності;
- здійснює прогнозні розрахунки надходжень коштів до міського бюджету від використання комунального майна;
- забезпечує систематичне інформування населення Баранівської міської територіальної громади про хід приватизації;
- проводить консультаційну роботу з питань приватизації;
- представляє Баранівську міську раду та її виконавчий комітет при реєстрації об’єктів комунальної власності;
- здійснює інші повноваження у сфері управління нерухомим майном комунальної власності Баранівської міської територіальної громади відповідно до чинного законодавства України.
- здійснює облік вивільнених житлових приміщень комунальної власності на території Баранівської міської територіальної громади;
- забезпечує організаційну підготовку та проведення засідань житлової комісії;
- здійснює облік громадян, які потребують поліпшення житлових умов;
- здійснює контроль за станом квартирного обліку та фактичного використання житлового фонду підприємствами і організаціями.
3. Права Відділу
3.1. Відділ має право:
- одержувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів виконавчого комітету міської ради, підприємств, установ, організацій інформацію, документи, інші матеріали, а від місцевих органів статистики – безоплатно статистичні дані, необхідні для виконання покладених на нього завдань дані;
- одержувати від юридичних і фізичних осіб потрібні документи та матеріали для підготовки проектів рішень міської ради;
- залучати спеціалістів інших структурних підрозділів виконавчого комітету міської ради, підприємств, установ та організацій, об’єднань громадян (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції;
- за дорученням міського голови здійснювати перевірки з питань ефективного використання земель, комунального майна підприємствами, установами і організаціями;
- скликати в установленому порядку наради, проводити семінари з питань, що належать до його компетенції;
- для розгляду містобудівних, архітектурних та інженерних проектних рішень об’єктів архітектури при відділі утворюється архітектурно-містобудівна рада. Архітектурно-містобудівна рада провадить свою діяльність відповідно до Типового положення про архітектурно-містобудівну раду, затвердженого Мінрегіоном;
- подавати виконавчому комітету пропозиції щодо зупинення топографо-геодезичних та інженерно-геологічних робіт, які виконуються з порушенням державних стандартів, норм і правил;
- відповідно до вимог чинного законодавства направляти повідомлення громадянам, посадовим особам підприємств, організацій, установ незалежно від форми власності, для надання усних або письмових пояснень у зв’язку з порушенням ними вимог у сфері земельного законодавства, архітектури, містобудування, зовнішнього благоустрою території;
- здійснювати відповідно до чинного законодавства фото, відео зйомки, звукозапис, як допоміжний засіб для запобігання порушень вимог законодавства;
- виконувати інші дії , що не суперечать чинному законодавству України, необхідні для виконання завдань і функцій Відділу, визначених цим Положенням.
4. Організація роботи Відділу
- Відділ очолює начальник Відділу, який призначається на посаду та звільняється з посади розпорядженням міського голови. Призначення інших працівників Відділу здійснюється начальником Відділу згідно вимог чинного законодавства.
- Посадову інструкцію начальника Відділу затверджує Баранівський міський голова.
Начальник Відділу: - здійснює загальне керівництво діяльністю Відділу;
- затверджує посадові обов’язки працівників Відділу;
- видає в межах своїх повноважень накази, організовує і контролює їх виконання;
- візує проекти рішень міської ради, виконавчого комітету, розпоряджень міського голови з питань, що стосуються діяльності Відділу;
- координує роботу Відділу;
- забезпечує у межах своєї компетенції контроль за станом справ у сфері діяльності Відділу, вживає необхідних заходів до їх поліпшення;
- підтримує зв’язки з відповідними відділами та управліннями виконавчих комітетів інших міських рад з питань обміну досвідом;
- бере участь у засіданнях міської ради, виконавчого комітету, нарадах міського голови у разі розгляду питань, що стосуються компетенції Відділу;
- розподіляє обов’язки між працівниками Відділу, очолює і контролює їх роботу.
- виконує інші доручення керівництва міської ради, пов’язані з діяльністю відділу;
- проводить особистий прийом громадян з питань, що належить до повноважень відділу;
- забезпечує дотримання працівниками відділу правил внутрішнього трудового розпорядку та виконавської дисципліни;
- розглядає запити і звернення депутатів;
- забезпечує охорону праці, пожежну безпеку у відділі;
- забезпечує укомплектування, зберігання та облік архівних документів;
- забезпечує захист інформації з обмеженим доступом, персональних даних;
- здійснює інші повноваження, визначені законом;
- вносить пропозиції міському голові щодо структури і штату працівників відділу.
5. Заключні положення
5.1. Виконком міської ради створює умови для ефективної праці фахівців Відділу, підвищення їх кваліфікації, забезпечує їх окремими приміщеннями, обладнанням, телефонним зв’язком, оргтехнікою та необхідними матеріалами для виконання покладених на відділ завдань;
5.2. Ліквідація або реорганізація Відділу проводиться згідно з чинним законодавством України.
Секретар ради Володимир ЗАРЕМБА